Kapitel 7 -

Previous - (Steffanis perspektiv - Onsdag)
”Ska vi gå ut nu eller?” frågade Jen och tittade på mig. ”Ut och fota eller något.”
”Ja det gör vi!” sa jag och vände mig om mot mitt smycke skrin. Jag tog på mig ett par örhängen med rosa blommor och med en blå sten på varje. De hade jag fått av min mamma för två år sedan på min födelsedag.
”Kommer du nu då?” ropade Jen utifrån hallen.
”Ja vänta lite” Jag småsprang till spegeln och satte på mig lite smink och tog min system kamera och gick ut till hallen. Jen såg min kamera och gick rakat mot sitt rum.
”Glömde den nästan” sa hon och fnittrade lite. Nu var det dags för att utforska London lite nogrannare.



Jennas perspektiv - (Torsdag)

"Vad tycker du om den här bilden?" sa jag och vred laptop skärmen mot Steff som satt med bara handukar i soffan bredvid mig. Hon vred huvudet sakta och tittade ner på skärmen.
"Super fin!" sa hon riktigt högt och log ett brett léende. Jag vred skärmen tillbaka och började att redigera en annan bild med färg ooch contrast. "Vad tycker du om den här då?" frågade Steff och vred sin skärm mot mig. Hon hade tagit ett foto mot big ben och massa hus och det såg riktigt läckert ut.
"Super fin bild asså du borde ärligt bli fotograf!" sa jag och tittade ner på klockan och såg att den var 17.02. Jag la handen över munnen och tittade på Jen.
"OMG STEFF KOLLA PÅ KLOCKAN" utbrast jag och hon tittade ner på skärmen. Hon stängde laptopen snabbt som ögat och rusade ut som en blixt till sitt rum.
"FUCK JAG HAR JU EN FUCKING DEJT!!" Skrek Steff ut i luften. Jag brast ut i skratt och tittade ner på skärmen igen. Jen kom tillbaka efter en kvart och såg anfådd ut. Hon hade tagit på sig ett vitt linne och ett par slitna shorts. Hon hade flätat håret fint åt enasidan. Hon hade inte sminkat färdigt men det såg ut som om hon bara hade maskaran kvar. Hon såg rätt naturlig ut i sminkningen. "JEN! Kan jag få låna din mascara?" Frågade Steff och himlade lite med ögonen medans man såg stressen i ansiktet.
"Självklart!" sa jag och skuttade in på mitt rum. "Men har inte du din maskara eller?" frågade jag och tittade på Steff.
"Jo, eller den är slut. Jag får köpa en ny imorn eller något" sa hon och greppade maskaran men jag höll fast den.
"Take it easy little pig, don't take everything to quick" sa jag och flinade lite. "Varför springa när man kan gå" sa jag sen och fnittrade lite till.
"JAG HAR INTE TID FÖR ATT SKOJA NU!" sa hon men man märkte hur hon kvävde ett skratt.
"Okay little pig" sa jag och släppte maskaran.
"Thanks!!" sa hon och sprang till sitt rum igen. "Idiot" hörde jag henne viska för sig själv och flinade lite. Jag kastade en kudde på henne men hon ignorerade det och fortsatte gå till sitt rum.
Jag tittade i min byrå och hittade en blå kofta som hon kunde ha på sig. Jag tänke ju inte låta henne gå i bara ett linne. Vi är ju inte i Afrika.
Hon kom springandes tillbaka och satte på sig skorna och tittade sedan på mig.
"Vad är det?" sa hon kacksigt och tittade på mig. Jag började fnittra åt hennes min och gav henne koftan.
"Vad ska jag göra med den här?" sa hon och tittade på mig.
"Ja du trär den över huvudet och har armarna i de dära tyg ''rören''" sa jag och blinkade. Steff tittade på mig som om jag var en idiot men började sedan skratta. "Nä men du kan ju inte vara i bara linne på cafét ju! Du kommer ju frysa!" sa jag och avbröt vårat tysta fnitter.
"Du skulle nästan kunna vara min mamma" sa hon och lipade mot mig. "Om inte hon är här... Vem annars?" sa jag och gav henne hennes jacka.
"Tack!" sa hon och tittade på klockan. "OH FUCK!" ropade hon ut i luften och sprang mot några steg och öppnade dörren.
"APP APP APP, stop nu!" sa jag och gav henne beskrivningen till hur man i huvud taget kom till cafét.
"Oj, hehe tack!" sa hon och blinkade.
"Hejdå Steffie! Flirta så det ryker nu bara!" sa jag och vinkade mot henne medans hon precis skulle gå in i hissen.
"Hejdå Jensilini" sa hon och fnittrade lite och gick in i hissen och åkte ner.
Jensilini? tänkte jag för mig själv. Kunde hon inte komma på något bättre? tänkte jag och bestämmde mig för att ringa Rick och Mamma.



Steffanis Perspektiv -

Jag gick ut från hotellet och vinkade mot en taxi. Jag hade tur att den kom till mig och var tom och inte skulle någon annan stans.
"So, were are you going?" frågade shaffören och jag svarade artigt och vi åkte dit. När vi kom fram betalade jag och gick några 100 meter och kom fram till caféet.
Jag såg en pojke med svart hår kammat nerot, med en grå t-shirt och en röd-lila munkjacka stå utanför porten på caféet som stog med nyllet i mobilskärmen och som antagligen smsade med någon. Jag tittade på klockan och såg att jag var 5 minuter försenad och började små springa till pojken. Han tittade upp och sken upp i ett léende. PUH! det var Zayn. Tänkte jag och stannade framför honom.
"Hi!" sa jag och märkte hur kinderna hettade till. "I'm sorry that i'm lat.." Jag han inte säga hela meningen innan jag fick en stor kram av honom. "late" sa jag och gav kramen tillbaka. Det pirrade i hela kroppen och jag märkte hur jag log när han släppte taget och tittade på mig.
"I don't mind. I'm just glad that you're here now" sa han med sin gulliga dialekt och log. Hans léende var fantastiskt och jag tittade ner på mina fötter och kinderna brände riktigt mycket nu. Den här kvällen kommer bli super!


"I'll take chicken sallad with.. garlic sauce" sa jag och kassörskan antecknade.
"Good choice!" sa Zayn och tittade på mig och log. Nu märkte jag att en tatuering tittade fram vid tröjkanten. Alltså är han över 18 år tänkte jag. "I'll take the same" sa han och tittade upp på kassörskan. "I've never eaten sallad with garlic sauce if I have to be honest" sa han och log igen.
"You've don't?" sa jag och tittade på honom. Jag mötte hans blick och jag märkte hur det kom fjärilar i magen och att jag bet mig i underläppen.
"Something to drink?" sa kassörskan och tittade på oss.
"Do you have minerall water?" frågade jag och log mot henne.
"Yeah! Okay a minerall water" upprepade hon och tittade på Zayn.
"I'll take a coke" sa han och log.
"Something more?" frågade hon artigt och jag och Zayn vred huvudet från höger till vänster och han betalade.
"Zayn, but?" sa jag och Zayn tittade på mig.
"I pay it babe, it's okay" sa han och blinkade mot mig. Det pirrade till i kroppen och vi gick iväg till ett bord och började prata. Vi pratade om allt möjligt under måltiden och lärde känna varrandra nogrannare. Vi skrattade och pratade och hade det riktigt kul.
"So, why didn't you call since yesterday?" frågade han och tittade nyfiket på mig.
"Oh, heh yeah" började jag och tittade ner och började peta i maten. "When Jen and I were in the big galleria I passed out on a café and got in Coma." sa jag och flinade. Det lät så ironiskt.
"You sad what?!" frågade han och lät förvånad. "That explains why you didn't call" sa han och blinkade mot mig. Han flinade lite och bet sig i underläppan. Han gjorde precis som mig när jag var nervös. Undrar om han var som jag och var nervös? Gjorde jag verkligen honom nervös? tänkte jag och log för mig själv.
Jag förde den sista biten av maten till munne och tuggade. Jag såg hur Zayn tittade på mig och log.
"Are you done?" frågade han och släppte inte blicken.
"I was born to be done" sa jag som svar tillbaka. Han skrattade smått och log mot mig. Han var så snygg.

Vi bestämmde oss för att gå en bit för att prata och sedan fick jag ta en taxi till mig. Han bodde tydligen i närheten så han kunde gå hem. Vi stannade upp vid en kanal och såg ut över vattnet. Klockan hade redan blivit elva och månen var ung. Vi tittade ut över vattnet och sedan på varrandra.
"Do you know that you are really beautiful" sa han och tittade in i mina ögon.
"I say the same" sa jag och kinderna hettade till. Jag bet mig i läppen och jag kände hur en hårslinga föll ner över ansiktet. Zayn förde sin hand över mitt ansikte och satte slingan bakom örat. Han lutade sig sakta mot mig och min mobil började ringa. Jag vart panikslagen och visste inte om jag skulle ta upp mobilen eller inte. Jag backade och tog upp mobilen. Zayn rätade sig och såg lite fundersam ut. Jag tröck på avbryt på mobilen och la den i fickan. Det var Jen som ringde och jag vet att hon bara skulle tjata om att jag måste hem snart för att jag sa till henne tidigare idag att vi skulle titta på film efter min dejt. Men jag vet inte om de var en vit lögn, men jaja tänkte jag och tittade upp på Zayn. Vi kollade på varrandra länge. Ingen sa något. Jag undrar vad han skulle göra om jag bara  gav honom värsta dunder kyssen just nu? tänkte jag och fnissade lite. Zayn såg att jag fnittra för mig själv och log.
"What is so funny?" sa Zayn och jag märkte att snart börjar han väll också små skratta.
"I just thought about a thing ehm.." jag började le stort för mig själv. Jag undrar verkligen hur han skulle reagera. Jag menar han försökte ju nyss kyssa mig så..
Jag tog ett steg närmare honom. Vi tittade på varrandra länge. Tillslut tog jag ackt och la mina händer runt hans nacke. Jag kände hur hans händer föll på min midja. Egentligen gillade jag inte när relationer startade så här snabbt. Jag menar, första dejten. Vi tittade fortfarande på varrandra och han började närma sitt ansikte på mitt. Jag gjorde det samma. Hans läppar nudda mina och det kändes fantastiskt. Min kropp alldeles bubblade av lycka och jag har aldrig känt som det här tidigare. Jag kände hur det vibberade i fickan och jag avslutade kyssen fint. Vilket proffs jag är. tänkte jag och jag började fnissa för mig själv igen. Jag tittade på Zayn igen och han på mig.
"I need to take this, ehm it's Jen and ehm wait" sa jag och svarade i telefonen. Zayn nickade och jag vände mig och och kände plötsligt hans händer på min midja igen. Jag lät honom stå där bakom mig medans jag pratade med Jenna.
"VART ÄR DU?!" skrek nästan Jen i luren.
"Asså är det så skysst att störa på en dejt?" frågade jag och väntade på ett svar. Zayn vände mig plötsligt om och tittade på mig. Han var så fin. Jen sa någonting men jag visste inte vad, jag lyssnade inte. Zayn lutade sig fram.
"Jag kan inte prata just nu Jen" sa jag och stängde av samtalet. Zayn kysser mig igen och jag tar emot kyssen.

Vi började gå längst gatorna och tillslut bestämmde vi att jag skulle åka hem, till Jen. Jag vinkade mot en taxi och Zayn kysste mig hejdå.
Den här kvällen var den bästa någonsin! Hitintills.


Vad tycks? I hope you like it! Jag funderade länge på vad jag skulle skriva men nu vart det finally finished! Va tror ni kommer hända? 7 kommentarer till nästa kapitel? PUSS - Emilia xx

Kommentarer
Postat av: Anna

Gud vad pinsamt det måste varit!!!!!!

I LOVE IT

2012-04-21 @ 16:03:33
Postat av: Milla

Att de blir ihop! <3 ;)

Längtar tills kapitel 8 <3

2012-04-21 @ 18:28:38
Postat av: Hanna

Åhhh såå bra :) när kommer nästa ?

2012-04-22 @ 12:01:12
Postat av: Klara

Super bra :D

2012-04-23 @ 07:41:29
Postat av: Hanna

Sååå bra du måste skriva mer!

2012-04-23 @ 16:39:59
Postat av: Alma

SÅÅ SJUKT JÄKLA BRA!!!!!

2012-04-23 @ 16:41:47
Postat av: fia

Bra del! ;)

2012-04-24 @ 17:10:08
URL: http://justonerandom.blogg.se/
Postat av: Minna

Guuuuuuuuuuuuud du måste skriva mer! :D

2012-04-24 @ 18:42:11
Postat av: Klara

Underbart. Vill läsa mer :D !! <3

2012-04-24 @ 19:15:31
Postat av: Erica

Du skriver så bra att man bara vill läsa mer av den spännande novellen :D

2012-04-25 @ 06:52:39
Postat av: Becca(:

Grymt bäst!!!!! :D <3

2012-04-25 @ 15:01:29
URL: http://beccamillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0