Kapitel 8 - World Wide Trend

Previous - (Steffanis perspektiv, tordag)
"Asså är det så skysst att störa på en dejt?" frågade jag och väntade på ett svar. Zayn vände mig plötsligt om och tittade på mig. Han var så fin. Jen sa någonting men jag visste inte vad, jag lyssnade inte. Zayn lutade sig fram.
"Jag kan inte prata just nu Jen" sa jag och stängde av samtalet. Zayn kysser mig igen och jag tar emot kyssen.

Vi började gå längst gatorna och tillslut bestämmde vi att jag skulle åka hem, till Jen. Jag vinkade mot en taxi och Zayn kysste mig hejdå.
Den här kvällen var den bästa någonsin!
Hitintills.



Jennas Perspektiv - (Fredag)

Jag vaknade upp med ett ryck. Jag tittade på klockan och såg att den var 9 på morgonen.
"FUCK" sa jag högt. Jag han somna innan Steff kom hem! tänkte jag och sprang in i Steffs rum. "VAKNA DIN LILLA... DIRECTIONER" sa jag och Steff satte sig upp i sängen.
"Directioner?" frågade Jen förvånat och gnuggade ögonen.
"JA, om man gillar exempelt Zayn Malik är man ju typ Directioner!" skrek jag ut. Jag googlade nämligen One Direction som jag såg på twitter. Steff dejtade många tonåringars dröm kille. En sångare.
"VA?" sa Steff och tittade undrande på mig.
"Vet du inte vem Zayn Malik är?" frågade jag henne lite ironiskt.
"Jo, det vet jag, är du dum eller?" sa hon och såg rätt förvirrad ut.
"Har han sagt vad han jobbar med?" frågade jag henne och hon tittade funderat på mig.
"Ehm, näh och om han har det så har jag glömt det" sa hon och verkade inte fatta ett knyst.
"Då ska jag göra det" sa jag och tog upp mobilen. Jag sökte på One Direction på YouTube och deras hit "What Makes You Beautiful" kom högst upp. Jag satte på den och Steff lyssnade.
"Den här har jag hört på radio!" Brast hon ut och log. "Jag har alltid undrat vilka det är som sjunger!" sa hon sedan.
"Ja du lilla Steff" började jag och tog ett andetag. "Bandet heter One Direction" sa jag och spolade fram lite i låten. ""So ccome on, you got it wrong"" började det i låten. "Vill du veta vad han heter? Han som sjunger nu?" Frågade jag Steff och tittade på henne.
"Ja varför inte, han sjunger ju bra" sa hon och log mot mig.
"Han heter Zayn Malik. Han är 19 år och bor i London med som de andra 4 medlemmar i gruppen, han föddes i Bradford och är 175 centimeter lång" sa jag och väntade på hennes reaktion.
"YOU SAID WHAAAT?!" skrek hon ut och tappade hakan. Man såg att hon tänkte för fullt. "Hur vet jag att du inte skojar?" sa hon och tittade på mig. Jag tittade ner på mobilen och gick in på googles bilder och skrev One Direction i sökfältet. Jag gick in på bästa bilden och visade den för Steff.
"Känner du igen den svart håriga?" sa jag till henne och pekade på skärmen. "Eller han med krulligt hår? Och där är han som spillde dricka över hela byxorna" fortsatte jag och tittade på Steff igen. Steff hade tappat hakan ännu en gång och såg helt tom ut i blicken.
"Du kan inte mena allvar" sa hon och tog ett andetag. "Varför har han inte sagt något, Varför har han inte sagt ett skit om det?" sa hon och lät nästan lite irriterad. Hon tog upp sin mobil och började på ett sms.
"Vad gör du?" frågade jag henne och tittade på skärmen. Why didn't you tell me? läste jag på skärmen och tittade upp till mottagaren. Zayn Malik. Hon tröck på skicka och ställde sig upp.
"Vilka låtar har de mer gjort?" sa hon och började klä på sig kläder.
"It's Gotta Be YOOOUUUUUU!!" sa jag och hon tittade på mig.
"Att han inte har sagt något" sa hon. Hon såg fortfarande chockad ut.
"Du vet väll att du dejtar många, och då menar jag MÅNGA, tjejers dröm kille" sa jag och tittade på henne.
"Jag vet inte." sa hon och satte på sig assesoarer en gul klänning som var lite fin för idag. Vi skulle ut i parken men hon behöver ju inte en sådan där fin klänning. Hon trivs ju vanligtvis inte i klänning.
"Varför sätter du på dig en klänning?" frågade jag henne och tittade på henne. Det märktes att jag störde i hennes funderande. Hon ruskade lite på huvudet.
"Jag kände för det" sa hon och började sminka sig. Jag ställde mig bredvid spegeln och började göra samma sak. När hon var klar gick hon ut i hallen och tog på sig skorna.
"Vart ska du?" frågade jag och tittade på henne.
"Frukosten" sa hon kort.
"Ey.. vänta på mig skit unge" sa jag och log mot henne. Hon började flina medans jag gick in i mitt rum och satte på mig kläder. Jag satte på mig ett par ljusa jeans shorts och en vit tröja där det stog Animal på. Jag satte påmig lite arm band och lite till och gick ut till hallen. Steff tittade på mig och såg inte lika spend ut länge. 
"Fan va kul" mumlade hon plötsligt.
"Vadå?" frågade jag och tittade konstigt på henne. 
"Jag dejtar ju fasiken Zayn Malik" sa hon lite högre den här gången. "Hoppas jag bara inte får massa hat." sa hon och vi började gå mot hissen.
"Inte jag heller" sa jag och tryckte på hiss knappen. Det hoppas jag verkligen inte.





Steffanis Perspektiv -

"Så, när kommer du träffa honom nästa gång?" frågade Jen och tittade undrande på mig.
"Inte vet jag" sa jag och började äta på salami mackan jag hade tagit som frukost. Jag tog en klunk av chokladen och tittade upp på Jen. "Jag får väll ringa någon gång eller något" mumlade jag lite tyst och hon tittade upp.
"VA? mormor Berta uppfattade inte vad du sa nu" sa hon och lät som en tant. Vi brast ut i skratt och kunde inte hejda oss. "Nej men allvarligt" sa Jen när hon lugnat sig och tog ett andetag. "Vad sa du?"
"Jag sa, att jag får väll ringa någon gång eller något" sa jag och fnissade lite och tog en till tugga av mackan.
När vi var klara gick vi iväg och lämnade maten på stället och gick ut. Jen hade tagit med sig sin väska som vi la våra grejer i inklusive pengar. Vi tänkte vara ute hela dagen så det vore bra om vi hade pengar till mat.
"Vet du ens hur man kommer till parken" sa jag och tittade på Jen.
"Ja, man går 200 meter hit och sedan till vänster. Sedan går vi lite till och till höger och där är parken vid alla mysiga caféer och gårdar. Det finns även en skate park där" jag slog mig själv i huvudet och Jen tittade på mig.
"Vi skulle tagit med våra långboards" sa jag och tittade på henne.
"Haha och det kommer du på nu" sa Jen och tittade på mig. Hon log och jag tillbaka. "Aja skit i det" sa hon och flinade lite.
Jag kunde inte släppa tanken på One Direction. Jag dejtar honom, Zayn Malik.
Jag och Jen gick förbi en liten affär för att titta på tidningarna. Jag ville se om de hade några tonårstidningar. Jag tänkte jag kunde barnsla mig lite med en liknande tidning som den svenska tidningen Julia. Jag tyckte den var så rolig att läsa vid 12-15 års åldern. Det fanns sådana här oxå. Jen tog upp en av dem och tittade förbryllat på den. Hon sa inget. Hon såg bara chockad ut. "Kysste du Zayn igår?" frågade hon undrande och tittade på mig. "Du brukar ju aldrig gå så fort på en första dejt" sa hon och lät chockad.
"Vad pratar du om?" sa jag till henne. "Jag kanske gjorde de ja men asså hur vet du det?" frågade jag henne.
Hon räkte tidningen mot mig och jag tittade på omslaget. Does Zayn Malik from One Direction have a new girlfriend? Read the whole interview! stog det med en bild av mig och Zayn kyssas under texten.
"Nyheter sprider sig fort" sa jag och kände att jag smått tappade hakan. "Intervju?" sa jag sedan och började bläddra i tidningen.
"STEFF, man får inte läsa den i butiken!" sa hon och stängde tidningen.
"Då köper jag den!" sa jag och gick mot kassan och betalade tidningen och vi gick mot parken. Vi satte oss på något staket vid parken vid några växter. Jag tog tidningen och bläddrade hastigt till sidan med intervjun. Jag läste den hastigt och kom till, "Who is Single, just answer Single or Taken". Harry - "Single", Louis - "Taken", Liam - "Taken", Niall - "Single", Zayn - "I don't know, ehm I'm dating" läste jag och en bild på oss lämna cafét var bredvit texten. Under den bilden var en bild på oss när jag pratade i telefon och han hade sina händer på min midja framför vattnet. Jag bläddrade sida och där stog fakta om killarna och fakta om Zayn och vad vi gjorde. Jag läste mer och mer. Steffani läste jag och stannade upp. Many people says that her name is Steffani and actuatelly don't live in London. läste jag och jag kände min förvånade blick i ansiktet. Hur kunde de veta det här? Jag gick in på min twitter och bestämde mig för att slappna av lite.
"Får jag kolla?" frågade Jen och tittade på mig.
"Vadå?" frågade jag och tittade på henne.
"Tidningen" sa hon och log mot mig.
"Ta den du." sa jag och tittade ner mot mobilen igen. Jag gick in på trends och blev chockad igen. På World Wide Trend stog det tre rader ner: Zayns New GF
Jag log och tänkte vi är inte ihop eller så! och jag visste inte riktigt om alla fans menade trenden på ett dåligt sett eller ett bra sett. Jag gick in på "Connect" och såg att jag hade 7 nya följare. Jag började läsa och såg zaynmalik1D, Harry Styles, Louis Tomlinson, STYLATORARMY, Niall Horan, Liam Payne, Baby Lux. Jag visste vilka alla var förutom stylatorarmy och baby lux.
One Direction följde mig på twitter.
Mitt dagdrömmande avbröts av att mobilen plingade till och vibbrerade. Jag tog upp mobilen och hade fått ett sms av "Zayn Malik" Jag öppnade det och läste. What do you mean? Jag tänkte ett tag för att fatta vad han menade och kom på det jag skrivit tidigare på dagen till honom. You know what I mean. skickade jag tillbaka. So you didn't know about 1D? skrev han och jag svarade snabbt. No, and you've been on a interview already. And the paparazzis have catch us on pics last night... skrev jag. They have? fick jag tillbaka. Yeah, and I'm in shock.
skrev jag och skickade meddelandet. Det tog ett tag men tillslut fick jag ett svar.
Do you wanna hang out with me and the other boys tomorrow? :) x frågade han och jag svara,
Yeah! That should be really fun actuatelly... I'll bring Jenna! :)) xx svarade jag och struntade i den chockartade situationen och blev förväntans full över morgondagen.
"Du följer med och är med One Direction imorn va" sa jag och blinkade till Jen.
"Säg inte One Direction det låter så konstigt." sa hon och jag nickade. "Självklart hänger jag med!" sa hon sedan och log mot mig. Jag log tillbaka och vi tittade på varrandra. Det vibbrerade och lät från mobilen och jag tog upp den. Jag öppnade den och lästa Ofc you'll bring her ;) I can't wait! Were do we meet? :) xx Jag log för mig själv och svarade I can't wait either! ;D Can we meet at the sea there we... kissed? ;)) xoxo jag skickade och fick svar snabbt. Okay babe ;) xxx

KAPITEL 8!! Jag är sjuk så jag har tid att skriva och jag skrev allt idag! :D Kom ihåg att kommentarer gör mig på skrivhumör! PUSS!!!! - Emilia xx

Kommentarer
Postat av: Erica

Nu har du verkligen fått så att man bara vill ha mermer och mer. kan knappt vänta till nästa kapitel kommer. ochmer

2012-04-26 @ 19:02:12
Postat av: Anna

I LOVE IT!!!!!!!!!!!!!!

2012-04-26 @ 19:08:42
Postat av: Maja

SÅ bra :) <3

Längtar till kap 9!!!! Är så förväntansfull xD

2012-04-27 @ 14:29:15
Postat av: Lilla

Kap 9 <3 ;)



Nu måste det hålla för dem!!!!!!!



Kram

2012-04-27 @ 14:30:22
Postat av: Becca

Nästa kapitel?! :D

2012-04-27 @ 18:31:46
URL: http://beccamillan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sååå bra :D

2012-04-28 @ 17:01:38
Postat av: Moa

När kommer nästa kan knappt vänta ? :)

2012-05-03 @ 20:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0