Kapitel 18 - Pain and Forgiveness

 
Previous - Harrys Perspektiv
23.11
Alla sover och här ligger jag och och kvider. Det gör mer ont i bröstkorgen för varje sekund som går och ju mer det gör ont destdå snabbare vill jag somna. Jag vrider mig fram och tillbaks i sängen, jag vänder mig om mot Jenna och hon sover som en stock. Att gå runt på stan hela dagen måste ha gjort henne helt slut. Det verker till igen och jag kvider. Smärtan sprider sig för varje ''hugg'' mer och mer ut i armar och huvud. Mitt huvud dunkar och jag sätter mig upp sittandes i sängen. Allt känns konstigt och det känns som att hela gjorden snurrar. Allt svartnar till men kommer tillbaka igen. Jag bestämmer mig för att lägga mig ner igen och hoppas at jag kan somna. Hoppas bara jag nt får kramper imorn innan eller medans konserten. Jag bestämmde mig för att fråga turné sjukvårdaren om hon kunde titta på såret imorn efter konserten eller på måndag. Jag vill bli av med smärtan innan Jenna börjar ana.

Harrys perspektiv - 10.30
"Wake up sexy"
Jag öppnar ögonen och ser Jenna ligg aöver mig med bara linne och trosor och titta ner i mina ögon. Hon ler mot mig och jag ler tillbaka. Hon tar på bröstkorgen rakt på såret och det svider hårt. Jag vrider mig om och utan att tänka ignorerar jag Jenna för några sekunder.
"What happend babe? what id i judt do?" hon låter väldigt förvirrad.
"Nothing i'm just tired" sa jag och tittade upp mot henne pch blinka. Hon log och kysste mig.
"its 10.30 come up now sleepy head!" sa hon och drog lite i benet.
"NO!" sa jag som ett litet barn.
Hon började skratta och drog mig halvt ur sängen.
"It's time to wake up" sa hon och skrattade.
"No i don't wan't to" sa jag och satte mig upp och drog henne mot mig.  "Well okay let's go up". sa jag och hon log.
"Yeey!" sa hon och gick ur sängen. Jag gick mot skåpet och tog mina tabletter när hon inte såg och gick sedan efter henne till mini köket.
 
Steffanis Perspektiv -
Jag och Zayn satt och pratade om konserten de skulle ha ikväll och han verkade väldigt taggad.
 
Jenna och Harry kom in i rummet och satte sig. De båda hade pyjamasen på sig fortfarande och harry grimascherade och tog på bröstkorgen. Jag mimade till honom i frågan om han mådde bra. Han nickade och satte dig vid det avlånga och smala mat bordet tillsammans med Jenna och nu satt vi alla där och diskuterade konserten.
"Where's everyone?" frågade Harry plötsligt och tittade frågande in i mina ögon. Jag viftade på huvudet från höger till vänster och han förde sedan blicken till Zayn som log över min charrad.
"They're out for a walk" sa han och va sedan tyst.
 
Vi satt och prata ett tag men gick tillslut allihopa åt varsitt håll. Jag och Zayn gick ut från bussen för att gå till arenan. Där skulle vi anagligen få se Niall, Liam, Louis, Danielle och Eleanor. De ska ha en liten snabb 'rehearsing' innan konserten som är ikväll och öva lite coreographi. Vi gick mot byggnaden och utanför den stog massor av fans som skrek mot Zayn. En vakt sprang mot oss och bad oss springa fort till bakdörren. Vi hörde massa steg bakom oss. Jag kollade snabbt bak och många av dem som väntade kutade fort efter oss. En annan vakt stog vid bakdörren och visade klar teckan att gå in och vi sprang in.
"Shit" sa jag och började skratta av efterkicken.
Vi stog där båda och skrattade som två fån och gick sedan in i själva scenen. Där stod som riktigt de andra och väntade på oss.
"Where's Harry? And Jenna?" frågade Niall och tittade rakt in i mina ögon.
"They're getting dressed" sa Zayn och log. Han gick upp på scen och jag satte mig bredvid Eleanor och Danielle på andra raden på sittplattserna.
"What was that?" frågade Danielle skeptiskt.
"What?" jag hade ingen aning om vad hon menade.
"How Niall looked at you and your questioning look at him!" sa Eleanor.
"I don't know what you mean" sa jag som om jag inte alls förstod vad de mena. Fast egentligen gjorde jag det. Nial kollade rakt in i mina ögon och log medans han frågade om Harry och Jenna. Och jag fattade ingenting så jag förstår nog att de tyckte jag tittade tillbaka lite frågande. Men hur ska man tolka hans blick. Jag har ingen aning om vad jag ska tro. Jag bestämmde mig för att inte bry mig om det och vi startade prata om annat efter den korta tystnaden mellan oss tre.
 
Harry och Jenna kom in och Jenna såg mig och vinkade. Jag vinkade tillbaka och hon kom till oss och Harry gick upp på scen.
 
Vi pratade om lite allt möjligt tills killarna började sjunga. När de började sjunga satt vi helt stilla och bara tog in varenda ord från låttexterna och tog in varenda blick man fick. Zayn tittade in i mina ögon på varenda solo och jag tyckte det var jätte romantiskt av han att göra. Jag tittade lite på de andra för en gång skull och Harry verkade ha lite ont i bröstkorgen fortfarande. Louis måste ha druckit en energi drink för han hoppade omkring som en dåre. Även om det bara var ett litet genrep. Liam stod och tittade in i Danielles själ i varje ord han sa. jag vände min blick mot Niall. Han tittade in i mina ögon och tittade snabbt bort och sedan ned i marken.
Hade jag Mrs. No Understood skrivet i pannan elr? vrf tittade han på mig hela tiden. Jag måste gå fram och fråga någongång. Om jag har något i ansiktet han stör sig på eller liknande. Jag menar det kändes lite kostigt att han hela tiden skulle kolla så annorlunda på mig.
Nialls Perspektiv - Halva Konserten har gått
Vi är inne i lougen och byter om till vinterdelen. Jag sätter på mig min halsduk och jag är klar. De andra verka så gått som klara. Steffani sitter och läser en bok i rummet bredvid. Innan vi ska upp så tittar jag in lite snabbt. Hon är verkligen vacker. Zayn borde verkligen ta vara på henne.
 
Vi gick upp på scen och fansen jublade. Jag gjorde ett speciellt hopp jag brukar göra och de skrek lite högre för de sekundrarna. Vi sjunger en låt och det var verkligen livet att stå där uppe. Allt känns så perfekt och man kommer lite bort från verkligheten. Bara jag, eller vi, och fansen.
 
 
Vi sjunger tills vi ska byta om igen. Till sista delen då vi bara ska sjunga I Want och What Makes You Beautiful. Vi går in i laungen och sätter på oss kavajer och fin skor m.m som om vi skulle på någon stor nobel middag eller liknande. Innan vi går ut på scen tittar jag in i rummet där Steffani satt tidigare. Hon sitter kvar och när jag går förbi tittar hon upp och jag fångar henne i blicken. Jag stelnar till och tittar sedan framåt för att gå vidare till scen igen. Lyllo Zayn.
 
 
Harrys Perspektiv -
Det gjorde mycket ont i bröstkorgen. Jag tittade på bandaget så ingen såg och såret hade gått upp och jag blödde snart igenom.
Jag bestämmde mig att jag skulle gå ut på scen och sjunga klart även fast jag är lite yr och har världens kramper. Som om mannen med kniven skar mig om och om igen. Vi gick upp för den lilla trappan till scenen och smärtan vart bara värre och värre. Jag tittar upp och allt blir svart men det snurrar bara till lite och sedan ser jag igen. Obehagligt.
"3. 2. 1" säger en konsert arbetare. "Go Go GO!" säger han nu och vi springer ut. Niall gör sitt hopp ennu en gång och jag kollar till min vänstra sida och håller för magen. Det får inte gå tokigt nu.
Efter att Zayn och Louis har pratat lite börjar vi sjunga I Want och det går ganska bra. Sista refrängen spelas och känner mig snurrigare än någonsin. Jag tog nog i för mycket. De andra pratar lite imellan och sedan börjar vi med What Makes You Beautiful. Jag känner hur jag blir ostadigare och ostadigare för varje steg. Hela världen snurrar och alla tittar på mig. Jag hör att musiken till mitt mellan solo-refräng spelas men jag får inte ut en ton utan sjunker ihop. Allt känns suddigt och hela synen och huvudet dunar. Jag tittar mot publiken och Niall tar mig på armen. Allt blir svart. Känseln känns inte längre. Och allas röster och skrik tystnar och det enda jag hör är mitt hjärta som dunkar en aning långsamare.
 
 

HEJ! jag ska nog börja skriva liiite oftare och avsluta denna novell på ett bra sätt så att alla blir nöjda. Jag har en hel del idéer till en fortsättning till denna novell. Skulle det vara kul med en ny novell fast som är en Equals Love Novell 2?
 

Kommentarer
Postat av: Erica

ja det skulle vara jätte bra

2012-12-21 @ 08:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0