Kapitel 9 - You could see that she liked him

Previous -
"Du följer med och är med One Direction imorn va" sa jag och blinkade till Jen.
"Säg inte One Direction det låter så konstigt." sa hon och jag nickade. "Självklart hänger jag med!" sa hon sedan och log mot mig. Jag log tillbaka och vi tittade på varrandra. Det vibbrerade och lät från mobilen och jag tog upp den. Jag öppnade den och lästa Ofc you'll bring her ;) I can't wait! Were do we meet? :) xx Jag log för mig själv och svarade I can't wait either! ;D Can we meet at the sea there we... kissed? ;)) xoxo jag skickade och fick svar snabbt. Okay babe ;) xxx


Jag vaknade upp plötsligt. Är det lördag? tänkte jag och tog upp iPhonen och tittade på kalender.
Det är lördag. tänkte jag igen och gick upp till byrån jag tittade på klockan och såg att den var 7.54. Jag måste ha somnat tidigt igår. tänkte jag och öppnade första lådan i byrån. Det fanns inga kläder jag kände för utan kände för den gula klänningen jag hade dagen innan. Jag drog på mig den snabbt och började gå mot Jennas rum. Hon sov fortfarande så jag gick till det lilla vardags rummet och satte på Mtv och tog upp datorn och skulle redigera bilder.
"You don't know your beautiful, Oh Oh" lät det på teven och jag tittade upp med ett ryck. "One Direction" stog det i hörnet på tv:n. "Most Popular Tracks" stog det sedan över texten. Nu såg jag Zayn och kände pirr i magen och inte förs nu kom jag på att jag skulle ju faktiskt vara med honom och de andra på tv-skärmen idag och tog up mobilen. Jag gick in på Meddelanden och Tröck på Zayn. What time are we gonna meet? x Skrev jag eftersom jag kom på att jag faktist inte fick reda på det dagen innan. Det plingade till i mobilen men ignorerade det för några sekunder eftersom jag ville färdig redigera mitt foto. Jag tröck på klar på dator-skärmen och tog upp mobilen.
You can come whenever you wan't! x läste jag och svarade. After breakfast? ;P x Jag tröck på skicka och stängde datorn och la den på bordet framför mig. Plötsligt hörde jag en duns från Jennas rum. Jag gick dit och jag såg att hon hade puttat ner ett foto hon hade ställt på säng bordet. Det var en mini tavla med två bilder på henne och Rick förra sommaren. Jag kommer ihåg det mycket väl. Det var ju jag som tagit ena bilden men den andra hade jag inte sätt förut. Båda var på henne och Rick som kysstes. De var så söta tillsammans och de var så lyckliga. Jag ställde tillbaka den lilla tavlan och gick ut från rummet. Jag hämtade mobilen och såg att jag fått ett sms från Zayn. Ok, Can't wait :) x
Jag gick till mitt rum och och la telefonen på sängen. Jag gick fram till spegeln och tog upp smink-väskan. Jag tog på mig bara lite mascara, rouge och lite på ögonbrynen och började borsta igenom håret. Mitt hår vart riktigt rakt och jag gick sedan in till Jen igen. Jag bestämde mig för att väcka henne eftersom klockan redan blivigt tio i nio. Jag ställde mig på andra sidan av henne i dubblsängen och hoppade.
"ITS TAME TO GET UUUUUUP" skrek jag och började smått skratta. Jag satte mig på knä och lutade mig from mot henne. "It's time... to get.. up." viskade jag i hennes öra och ställde mig upp igen. Jag började hoppa enu en gång och började sjunga någon slags opera "ITS TIME TO GEEEEEEET UUUUUUUP" sjöng jag och daska henne på bakdelen. "Bara så du vet det" sa jag och gick ut. Jag började fnittra lite och såg efter ett par minuter hur Jen stog vid dörrkarmen och tittade irriterat på mig. Hon såg riktigt trött ut.
"Hur mycket är klockan" sa hon och kliade sig på vänstra ögat.
"Vad hände med God Morgon?" frågade jag lite retsamt och blinkade mot henne.
"Med den väckningen blir det inget" sa hon och öppnade munnen igen. "Nå, vad är klockan" sa hon och jäspade säkert tredje gången.
"Halv ett" sa jag och tittade vad hennes reaktion skulle bli.
"För tidigt" sa hon och jäspade. Det kändes som att hon märkte att jag bara skojade med henne.
"Okej den är circus nio och vi ska gå till frukosten nu och sedan vara med grabbarna" jag kände hur jag log brett och tittade på henne.
"Grabbarna?" frågade hon och tittade på mig.
"Ja, du vet.." hon avbröt mig genom att jäspa riktigt högt.
"Jag vet" sa hon och vände sig om och gick in i rummet igen. Jag hörde hur hon drog ut byrå lådan och jag gick och tog på mig ytterskorna. Jag tog på mig mina sandaler och satte mig på stolen som stog i hallen. Jag såg hur Jen kom ut och hon hade på sig en svart blommig top och ett bar svarta shorts och några accesoarer. Hon var jätte fin i det. Hon hade sminkat säg lätt med mascara och ögonskugga och satte på sig sina svarta sneakers. Vi gick ut ur hotell rummet och jag låste dörren.




Jennas Perspektiv - 17.06
Vi gick ut från taxin och stog vid någon sjö. Vi skulle egentligen gå till dem efter frukosten men sedan vart det ändrade planer för jag och Steff ville ut och fota så vi bestämde kl 17 istället. Vi började gå längst sjön och inte för en nu såg jag ett kill gäng, 5 pers, som stog och snacka längre bort. Jag såg att det var dem och en av dem såg oss. Det var Zayn. Steff vinkade och man såg att hennes ögon blev glada och hela hon bubblade inom bords. Det såg man verkligen. Hon var så glad! Man såg att hon gillade honom.
"Chilla med glädjen din lilla turter duva" jag tittade på henne och hon kollade förvånat på mig.
"Va?"
"Ja man ser att du gillar honom... lite för mycket kanske" jag tog ett andetag och ångrade mig. "Nä det är gulligt" sa jag och hon log.
Vi kom fram till dem och Zayn kramade Steff och lufte upp henne smått. Sedan kom han till mig och även jag fick en kram. Sedan kramade vi de andra och känslan var lite ironisk eftersom de var första gången jag träffade dem förutom på caféet förstås. Vi började gå mot Harrys och Louis lägenhet. Alla bodde i samma byggnad men hade olika lägenheter. Det var lite kul tyckte jag.
Vi satt pratade om allt möjligt i soffan i deras vardags rum. Deras lägenhet var rätt likt vårat hotell rum, fast deras var ju större, vardaglig och inte riktigt snobbig som många kändisar gärna har det, rätt mysigt faktiskt. Zayn satte dig lite närmare Steff och la armen runt henne. Ska man ranka dem som ett par redan? Efter en dejt? Han viskade något i hennes öra och hon nickade. Jag undrade var det var.
"Vad sa han?" sa jag plötsligt och tittade på Steff.
"What did you just say?" sa Louis och jag började smått skratta.
"Swedish" sa jag och fnittrade lite.
"Vi ska på dejt imorn" sa Steff och log mot mig. Hon såg riktigt glad ut.
"SUPER!" sa jag och log. Killarna tittade undrande på oss. "Lets talk english!" sa jag och rodnade lätt.
"KÖTTBULLAR!" skrek harry och jag och Steff började stor skratta. Han lät rätt roligt.
"How do you know that word?" skrattade jag och kväde ett fnitter.
"We learned a lil when we were in sweden" sa han och rodnade lite han med.
"haha cool!!" sa jag och och tittade mig runt på alla.
"Roumpa!" sa Louis och hoppade lite. Jag och Steff började skratta änu mer än tidigare och slutade aldrig.
"Vi aelska day" sa Niall och det lät rätt kul det med.
"Vi älskar dig" sa jag sen och han försökte igen. Det blev aldrig riktigt rätt men det var kul iallafall. Att de kommer ihåg ord från tidigare besök i sverige. Vi fortsatte prata och sedan öppnade Steff munnen.
"Okay so who of you are single?" sa hon och log lite. Harry och Niall räckte upp händerna och log Zayn visste inte vad han skulle göra men höll handen nere.
"And you?" frågade de och tittade på oss. Jag tittade på Steff och hon tittade på Zayn. De log mot varrandra och hon såg lite förvirrad ut.
"I don't know if Steff is single... uhm" jag försökte rädda henne lite eftersom hon vill väll nt säga att hon är singel men hon dejtar Zayn fast de verkar som ett par.
"I'm taken" sa hon tillslut och tittade på mig och log.
"Same here" sa jag och tittade på de andra killarna. Harry log brett mot mig och jag tillbaka. Han var rätt snygg. Fast det säger jag ju inte till någon att jag tycker. Eftersom jag älskar ju Rick.

Hela kvällen var fantastisk och vi hade riktigt kul hela tiden. Den här sommaren kommer vara så rolig! tänkte jag och log för mig sj.
Killarna frågade även om vi ville vara backstage på deras show här i London om en vecka. Jag och Steff sa ja båda två och vi båda var överlyckliga över det. Det skulle bli så kul!! Det vibbrerade i fickan och jag såg att det var Rick som ringde. Jag gick ifrån alla och ut i hallen. "Hej Rick, vänta lite bara" sa jag och vände mig om mot killarna och Steff. "It's my boyfriend, just wait a lil" sa jag och de nickade. Jag tog upp luren och gick längre in i hallen. Jag saknade honom så mycket. Jag önskade hela tiden att han skulle vara här med oss i london. Vi pratade och jag log hela samtalet för mig själv när jag pratade med honom, han var verkligen världens underbaraste!

FÖRLÅT för all vänte tid. Om jag ska vara ärlig har jag tappat lusten lite grann att skriva. Jag funderade ett tag på att lägga ner bloggen men jag har nu bestämmt mig för att fortsätta! Men vad tycks?
10 kommentarer till nästa kapitel! PUSS - Emilia xx (p.s glöm inte att gilla facebook sidan! <3 d.s)

Kommentarer
Postat av: Anna

I LOVE IT!!!!!!! Den äger!!!!!!! Jag vill ha mer!!!!!!

2012-05-07 @ 15:30:02
Postat av: Erica

Nu har du verkligen fått det spännande med killarna. :)

2012-05-07 @ 19:42:47
Postat av: ReBeccaKemi

Du skulle bara våga sluta!!! Så jävla bäst :D<3

2012-05-07 @ 21:09:52
URL: http://beccamillan.blogg.se/
Postat av: Linda C

Hej Emilia!

Din novellblogg är jättebra och jag hoppas att det kmr går bra för Steffi och Zayn?! :)



Längtar tills 10 <3

2012-05-08 @ 07:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0